Handelsbetingelser

Handelsbetingelser


Hvis du har spørgsmål, så har du mulighed for at kontakte vores kundeservice på kundeservice@zany.dk


  1. Kontaktoplysninger

Zany ApS

CVR: 43244396

Straussvej 2D, 9200 Aalborg SV

info@zany.dk

 

  1. Betaling

Zany ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Apple Pay og Google Pay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.


Zany ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

  1. Levering

Zany ApS leverer på alle hverdage med ordre indgået inden kl. 17.00. Ordre indgået efter kl. 17.00 sendes næstfølgende hverdag. Vi sender til hele Danmark med DAO. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice. Der leveres varer alle ugens hverdage, og din bestilling vil typisk blive leveret 2-4 hverdage efter bestillingen. For visse produkter gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

 

  1. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Såfremt du modtager et defekt produkt, skal du give os besked om dette hurtigst muligt. 

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du tage kontakt til vores kundeservice på kundeservice@zany.dk, og fremsende billeder der tydeligt viser det du reklamerer over. Hvis reklamationen er berettiget, vil du i korrespondancen med kundeservice blive informeret om det videre forløb.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk kvittering for afsendelse, så du kan bevise at varen er sendt til os.


Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 

  1. Ombytning af en vare 

Vi tilbyder ikke ombytninger. Returnér venligst produktet og bestil den ønskede vare separat på en ny ordre.

 

  1. Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

 

  1. Fortrydelsesret

 Vi tilbyder en udvidet returret på 101 dage, på alle ubrugte varer. Ved modtagelse opfordrer vi stærkt til at du kontrollerer varerne. Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når du modtager det, bedes du straks anmelde det.

Du har muligheden for at få penge tilbage i op til 30 dage efter købet og op til 101 dage kan du returnere varen og få andet produkt eller et tilgodebevis til vores webshop.

Du som køber betaler selv for returfragten, hvis returneringen skyldes at du har fortrudt købet.

Produkter der returneres, skal tilbageleveres i samme stand og mængde, som der er modtaget og må det ikke være taget i anvendelse.

Såfremt ovenstående er opfyldt, tilbagebetaler vi den betalte købspris (på selve produktet) ved modtagelsen af den returnerede bestilling.
*BEMÆRK at efter 30 dage kan varen kun byttes til anden størrelse eller et tilgodebevis.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 101 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Du skal benytte vores returportal til at sende din vare retur. Den finder du her.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Da vores produkt modtages i flere dele, vil det ikke være muligt at prøve et samlet sæt på. Ved klipning, huller eller andet i produktet, gives ingen returret, da produktet derfor vil være taget i brug. Se her, hvordan du skal samle dit bælte korrekt.

 

  1. Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus, Toldboden 2

8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@zany.dk

 

  1. Rabatkoder

Bemærk at rabatkoder ikke kan benyttes ved køb af gavekort. Rabatkoder kan ikke kombineres med andre koder, rabatter eller kampagner medmindre andet er opgivet. 

 

  1. Persondatapolitik

Ved at benytte zany.dk accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til vores datapolitik. Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personlige oplysninger.

 

  1. Personoplysninger

Zany ApS har brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig og levere nyheder og andre tjenester til dig. Virksomheden indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige. 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Virksomheden indsamler ikke personhenførbare oplysninger om dig fra tredjemand og opbevarer ikke informationer om betalingsmidler, fx kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende.

 

  1. Hvem videregiver vi personoplysninger til?

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

For at kunne videreudvikle og forbedre zany.dk fører vi statistik over, hvordan du bruger hjemmesiden. Personoplysningerne registreres hos Zany ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Som registreret hos Zany ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@zany.dk

 

  1. Cookies

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.